lördag 12 mars 2011

Betonggjutning

Nu var det ett tag sen det hände nåt här på bloggen, vardagen bara susar iväg! Men förra helgen var jag hemma hos mina föräldrar och hade ett nytt projekt på gång! Nämligen att gjuta i betong, vilket jag tänkt göra i flera år! Jag började i liten skala för nu är väl egentligen inte bästa årstiden för detta. Jag tänkte göra små krukor att ha till kryddväxter. Till sommaren blir det större projekt för detta var verkligen kul!
När jag hållt på en liten stund kom min bror och sambo och var lite nyfikna. Han brukar alltid hålla på och retas med mig för alla grejer jag drar igång. Men helt plötsligt var det två personer som var väldigt intresserade och nästan tog över hela betonggjutningen!! Lite förvånad jag blev! =) Snart hade de kommit på nya idéer som man kunde göra! En grill med skiva av betong bland annat... Oj oj, vi får väl se!
Här är de mitt i betonggjutningen:

Och så här blev resultatet:



Systrarna M fick varsin liten kruka och givetvis ska bror min och E också få en!
Trevlig helg!
Kram eMpE

3 kommentarer:

  1. karro (Byns enda blondin)13 mars 2011 kl. 09:45

    Men oj vad fina krukorna blev. Du är så påhittig älskade vän. kramar

    SvaraRadera
  2. om man vill kan man gjuta in fina saker som dekoration i betongen. Här i Peru har jag sett hur de gjutit in trasigt glas på ovansidan av murar för att hålla tjuvar borta. Men istället för tresigt vasst glas går det säkert att gjuta in pärlor, keramik m.m.
    Marie L

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Porslinsbitar, pärlor och annat skoj ska jag pröva till gjutning i sommar! Tack för tips! =) Ta hand om dig i Peru, Marie!
    Kram Emma

    SvaraRadera