tisdag 22 mars 2011

Nya klänningar...

I helgen testade jag att sy en ny klänning till Viola i singoallamodell. Jag har velat sy en sån ett tag nu, men inte haft något bra mönster, men så gjorde jag ett byte med SWiSWi. Jag fick ett mönster av henne och hon fick några virkade bakelser av mig till sin dotter.
Jag blev supernöjd med resultatet. Jättelätt mönster som gick snabbt att sy, me like!!
Det lär nog bli fler såna här klänningar inom en snar framtid.
Sen har jag även testat att sy en kimono-klänning Från Gynters bok som de flesta sybloggare (och nu även jag) verkar ha i sina ägor...

Den här modellen var oxå lätt och det enda som tar lite tid är att sy dit kantbandet...
Dock tyckte sambon att det såg ut som lilltjejen hade en städrock på sig.



Idag kom ett stort paket på posten med tyger jag beställt från Stof och Stil så nu kliar det i fingrarna igen. Måste försöka få lite tid att sy i helgen tror jag.
Ha det bra! Kram Majola

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Visst är det kul att sy efter lätta mönster :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är skönt att inte behöva tänka så mycket ibland.... Malin

    SvaraRadera