söndag 18 mars 2012

Godispåsar i tyg...

Igår hade vi barnkalas här hemma för vår nyblivna 4-åring. Jag kände att jag ville pyssla och ge barnen nån liten sak att ta med sig hem och funderade på vad som skulle kunna fungera. Till slut kom jag på en bra sak....

Jag sydde små tetra-necessärer till alla barnen som de sen fick lite godis i. Den här gången sydde jag i vanligt tyg som jag strök vliselin på, och det funkade bra. Valde olika barntyger som tex Alfons (som Sixten valde), Hello Kitty (Violas favorit), sjörövartyg, bondgård, djungeldjur mm. Jag fick tyvärr bara med en del på kort.

I bandet knöt jag fast en lapp med barnens namn så de höll koll på sin lilla väska. Jag tror det blev uppskattat av barnen och även föräldrarna.

Snart ska vi iväg på kalas, det är många som fyller i mars...

Majola

1 kommentar: