onsdag 7 mars 2012

Nya necessärer

Den senaste tiden har jag varit hemma och vabbat en hel del. Fördelen med det är ju att man ibland kan få lite extra sytid. :)

Igår var jag sugen på att testa något nytt, och efter att ha surfat runt lite så bestämde jag mig för att testa att sy några necessärer. De går ju alltid åt och de små i tetramodellen är ju perfekta till nappar eller hårspännen mm.

Jag tog ett tjockt vax-liknande tyg jag köpt på rea på Åhléns för länge sen och några dragkedjor från tradera och satte igång. Gick snabbt och var kul. Kommer definitivt att bli fler såna här...

Majola

5 kommentarer:

  1. Jättesöta!!
    Kan man få gå sykurs hos dig ;)

    SvaraRadera
  2. De små tetra-formade kan vem som helst sy. Du behöver bara lite tyg, en dragkedja och sen är det bara 4 st raksömmar som ska sys. Busenkelt! Hör av dig om du vill ha utförligare beskrivning, eller så googlar du bara på Ica-kuriren och tetra....

    Lycka till, Malin (Majola)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!
    Måste testa =)

    SvaraRadera
  4. En följdfråga, vad är billigt/dyrt när vi pratar dragkedjor?
    Jag har absolut ingen aning.

    SvaraRadera
  5. Oanvända och billiga dragkedjor brukar man kunna hitta på ställen som Myrorna, Bra och begagnat mm. Visst bor du i närheten av kumla va? Navet har just nu en massa dragkedjor för 5 kr st.... (Jag var där förra veckan och köpte flera stycken.) Till tetranecessären använde jag en 15 cm lång.

    Malin

    SvaraRadera