Var bara tvungen att köpa de här tygerna jag sprang på idag. Blir nog fina som näsduksfodral...
Ha det bra, kram Majola
fredag 18 november 2011
torsdag 10 november 2011
Syskon-mössor
Förra helgen var vi på kalas hos två små killar. Till dem hade jag sytt varsin mössa, moln till stora killen och elefanter till lillebrorsan.
Samma helg fyllde oxå våran granntjej 1 år, och såklart fick hon och hennes två äldre systrar varsin mössa de med. 1-åringen fick flodhästar på sin och de större tjejerna fick apor i olika färger.
Nu sitter jag i bilen på väg till flygplatsen och London!!! Ska bli riktigt kul.
Ha det så bra hemma i Sverige, kram Majola
Samma helg fyllde oxå våran granntjej 1 år, och såklart fick hon och hennes två äldre systrar varsin mössa de med. 1-åringen fick flodhästar på sin och de större tjejerna fick apor i olika färger.
Nu sitter jag i bilen på väg till flygplatsen och London!!! Ska bli riktigt kul.
Ha det så bra hemma i Sverige, kram Majola
söndag 6 november 2011
Rosa-Grönt lapptäcke
En arbetskompis beställde för ett tag sen ett lapptäcke som skulle ges bort i doppresent. Efter lite funderande bestämde hon sig för att det skulle gå i rosa och grönt.
Det blev lite som en söt prinsessbakelse tycker jag.
Nu testar jag för första gången att göra inlägg med min I- Phone. Får se hur det går...
Kram kram, Majola
Det blev lite som en söt prinsessbakelse tycker jag.
Nu testar jag för första gången att göra inlägg med min I- Phone. Får se hur det går...
Kram kram, Majola
söndag 30 oktober 2011
För de små!!
Trevlig Söndag på er alla..!!
Dessa tre varianter av snuttisar har jag gjort nu som ska få följa med på lite olika julmarknader i december. Söndagen den 1:a Advent kommer vi att vara på Wadköpings julmarknad som förra året. Hoppas bara på bättre väder i år då det var snöstorm och 15 minus då...
Vi kommer även att vara med på Emmas Butik:s julmarknad söndagen den 2:a Advent!! Supermysigt, längtar redan och både maskin och tankar snurrar för fullt för att vi ska ha något att visa upp och sälja.
Denna snuttis har jag sytt på beställning till en liten nyfödd pojke,så den är såld men tror att jag ska sy ett par av även denna modell kanske..??
Den är så mjuk och fin i färgerna tycker jag...
Detta är några "dregglisar" som jag fick beställning på av en kund på platssist jag var hos Emma i hennes butik faktiskt. Jättekul! Tyget valde hon genom att titta på några mössor vi lämnat där till försäljning. Det gröna med fåglar kommer från Ohlssons tyger och de andra, röda moln och djuren kommer från JNY design.
Etiketter:
Dregglisar,
MianMin,
Napphållare,
Snuttefilt
tisdag 25 oktober 2011
Patchwork från USA
När jag satt och tittade igenom mina bilder hittade jag dessa som jag inte visat från vår resa i USA. Vi hittade en jättemysig liten butik längs med en liten liten gata i ett supermysigt kvarter i Jackssonville, Florida. Där vi (kanske mest jag) gick länge och njöt av allt fint som fanns därinne. Vi pratade med ägarinnan till affären som tyckte det var intressant att vi som kom från lilla Sverige hittat till hennes butik och att jag just höll på med "hantverk". Där såg jag dessa kökshanddukar som hon hade dekorerat väldigt fint tycker jag.
Bilden nedan, det lapptäcket är gjort av en massa av dessa runda små lappar som från början är en cirkel som det sys en kanal runtom för att sedan dra ett snöre igenom och sen dras åt. Sen plattas dem till och sys ihop till ett stort täcke. Bilden är kanske lite missvisande men i verkligheten var det otroligt fint!!
Trevlig Tisdag på er alla !! Kram MianMin.
lördag 22 oktober 2011
Snuttisar
Här kommer lite bilder på snuttefiltar som skickats iväg till små bebisar. Några av dem fick namn broderade på sig. Hoppas de kommer till användning!

torsdag 20 oktober 2011
En del beställningar klara!!
Hon valde det lila trikåtyget med ugglor som jag tidigar sytt mössor av i. Ska skickas till en liten 1-åring så jag hoppas den blir bra.
Jag har lite mer beställningar som väntar som jag hoppas hinna sy i helgen, så håll utkik efter de inläggen...
Nu är lunchrasten slut, måste jobba vidare.
Majola
söndag 16 oktober 2011
Sjöjungfru !!
Tyra, min mellantjej har önskat sig sen ett tag tillbaka att jag skulle sy en stjärtfena åt henne som Ariel har.... Och har lilla Tyra bestämt sig så ser hon till att det blir så oftast..!! Hon har funderat en hel del hon med (då jag själv kände lite, HJÄLP hur ska jag fixa detta...)om hur den ska se ut, då jag frågat om fötterna ska sticka fram så man kan gå i den eller hur hon ville ha den?? Så tillslut så kom hon, med en ritning på hur jag skulle sy den!!
Väldigt klart och tydligt med både glittertyg
och symaskin inritat :)
Så idag när hon är lite febrig tog vi och satte
igång för attfå något kul att göra...
och simsalabim!!
Eller Nja, var det något hon inte tyckte blev bra på stjärtfenan så sa hon till och då var det bara för mig att fixa till det så gott det gick. Det var ju hennes ritning och idé så den ville jag respektera!! Det var exempelvis väldigt viktigt att den gick ner som ett V framtill och att fenan var tillräckligt stor :))
Men visst blev hon fin min lilla Ariel...??
Tyget jag sytt av har vi fått sen tidigare,
likaså resåren med paljetter. Tack!!
Nu önskar jag er en fortsatt härlig hösteftermiddag i solen,
Stor kram MianMin...!!
onsdag 12 oktober 2011
Blomkudde
Fick för något år sedan syn på en kudde som jag ville försöka mig på. Den gjordes av halva cirklar i filt som man skulle sy runt runt. Slutligen skulle halvcirklarna bli till en stor blomma. Började klippa cirklarna och sedan blev de dock liggande ett bra tag. För några veckor sedan tog jag tag i det hela för att göra klart den. Kudden var riktigt rolig att sy men tog väldans lång tid att göra... Många små lappar blev det att klippa. Men jag blev nöjd! Så här blev den:

Nu ligger kudden på min soffa i köket. Igår åkte den dock undan när systrarna var hos mig och två av de små var med. Min blomkudde håller sig borta från små söta och kladdiga barn ;)
Kram eMpE
torsdag 6 oktober 2011
Länge sen.... från MianMin...!!
Men nu äntligen kommer det här ett inlägg från mig...
Har haft en härlig sommar som nu har övergått till höst, och en vacker sådan....
Dagarna har gått alldeles för fort och jag har faktist saknat tid att sitta vid maskinen att sy, plus att den nu är inne på lagning då den gick sönder i Augusti... min nya maskin !!
Men häromdagen blev min abstinens för stor så min "gamla Bettan" fick komma fram och tjäna mig lite. Så idag överraskade jag mina nya kollegor (då jag bytt arbetsplast) med varsitt näsduksfodral, kan ju behöves i dessa tider då hösten knackar på.
Och jag tror det blev uppskattat !!
När jag kom hem sydde jag även färdigt en beställning
på en liten snuttis som ska få en ny ägare till helgen,
Kram MianMin
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



